Wersje językowe
5 sposobów na ukojenie zmysłów
2.jpg

Prawdą jest, że szczęście i długotrwały spokój znajdujemy wewnątrz nas, ale rzeczy, którymi otaczamy się na co dzień mają ogromny wpływ na to jak się czujemy.

Czy zauważyłeś, że w niektórych środowiskach czujesz się spokojniej niż w innych? Albo że przyciągają Cię określone kolory, zapachy, tekstury? Nasze zmysły każdego dnia odbierają niezliczone doświadczenia. Od widoku jasnego, słonecznego poranka po uczucie zakładania delikatnego stroju do jogi, czy od smaku rozgrzewającej filiżanki ulubionej herbaty do zapachu poduszki na oczy wypełnionej lawendą, który uspakaja system nerwowy przed snem. Rzeczy, którymi się otaczamy mogą wywoływać stres i niepokój lub mogą wprowadzać w stan relaksu, jasności, zadowolenia i harmonii. Zapoznaj się z 5 sposobami ukojenia zmysłów i złagodzenia utrzymującego się niepokoju.

DŹWIĘK

Cała materia składa się z wibracji, a dźwięk to dobry sposób na zmianę wibracji pomieszczenia, osoby lub stanu umysłu. Dźwięki o „wysokich wibracjach” poprawiają nasze samopoczucie (zarówno fizyczne jak i psychiczne), podnosząc naszą własną wibrację energetyczną. Spróbuj posłuchać dudnienia binauralnego 528Hz online, spędzając czas na łonie natury w otoczeniu śpiewu ptaków, szeleszczących liści i wody lub po prostu włącz piosenkę, która poprawi Ci nastrój. Własny śpiew i gra na instrumentach może również pomóc uspokoić umysł i zmniejszyć niepokój. Kiedy śpiewamy lub intonujemy mantrę, stymulujemy nerw błędny, co z kolei pomaga się zrelaksować.

ZAPACH

Nie bez powodu olejki eteryczne, dyfuzory i świece są tak popularne; te cudowne zapachy sprawiają, że czujemy się komfortowo. Zmysł węchu jest bezpośrednio powiązany z częścią mózgu, która przechowuje wspomnienia, a wiele zapachów wywołuje silne emocje. Zapach można również wykorzystać do zmian nastroju. Spróbuj użyć mięty pieprzowej, żeby zmienić motywację, lawendy, aby się odprężyć, rozmarynu, aby poprawić pamięć, jaśminu, aby poprawić nastrój lub trawy cytrynowej, aby złagodzić niepokój.

SMAK

Zioła i przyprawy były używane od tysięcy lat nie tylko do gotowania, ale także do zmiany naszego samopoczucia. Twoja szafka kuchenna może być już zaopatrzona w mnóstwo artykułów relaksujących i poprawiających samopoczucie. Spróbuj dodać gałkę muszkatołową do ciepłego mleka migdałowego na noc, aby pomóc Ci zasnąć, kurkumę, aby stymulować uwalnianie serotoniny - naturalnego hormonu szczęścia w organizmie, cynamonu, aby poprawić funkcje poznawcze lub goździków, aby pomóc uwolnić się od stresu i zmniejszyć zmęczenie.

DOTYK

Badania pokazują, że kiedy czujemy się niespokojni lub przygnębieni, w naturalny sposób odczuwamy chęć sięgnięcia po miękką, kojącą strukturę. To mogłoby wyjaśniać, dlaczego dzieci uspokaja koc lub przytulanka, albo dlaczego czujemy się dużo lepiej po ciepłym uścisku bliskiej nam osoby. Jeśli czujesz się teraz trochę gorzej, otocz się miękką teksturą.

OTOCZENIE

Mamy różne preferencje, jeśli chodzi o aranżację naszych domów; niektórzy z nas są minimalistami z gołymi białymi ścianami, podczas gdy inni wolą otaczać się drobiazgami i mnóstwem kolorów. Niezależnie od tego, jak lubisz stylizować swoją przestrzeń, wiele kultur i holistycznych praktyk dobrego samopoczucia zgadza się, że w domu energia powinna rezonować na pozytywnym poziomie. Uporządkowanie i pozbycie się starych, zepsutych przedmiotów może być dobrym sposobem na odświeżenie naszego otoczenia i oczyszczenie umysłu. Kiedy wchodzimy do przestrzeni wypełnionej śmieciami lub przedmiotami, może to powodować niepotrzebny stres. Aby oczyścić swoją przestrzeń (i umysł), poświęć codziennie zaledwie 10 minut na skupienie się całkowicie na uporządkowaniu i pozbyciu się przedmiotów, których już nie potrzebujesz, lub na sprzątaniu określonego obszaru domu. Więcej przestrzeni i przejrzystości w domu zwalnia miejsce w umyśle na bardziej kreatywne przedsięwzięcia.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl